Tematyka tygodniowa: Chciałbym być sportowcem.
Cele główne:
- zakładanie ubrań, butów,
- wskazywanie części ciała i ich nazywanie,
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
- nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy,
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych,
- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach,
- wypowiadanie się prostymi zdaniami,
- obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów,
- śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą,
- rysowanie na dowolne tematy,
- zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach,
- porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi,
- wskazywanie istotnych różnic pomiędzy przedmiotami, obrazkami,
- obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie.
Cele szczegółowe:
Dziecko:
- porusza się zgodnie z poleceniami,
- dobiera pasujące do siebie obrazki,
- uczestniczy w zabawie,
- odpowiada na pytania dotyczące utworu,
- reaguje na sygnał,
- określa kolor przedmiotów,
- poprawnie wykonuje ćwiczenia,
- współpracuje w parze, rzuca do celu,
- przestrzega zasad w zabawie,
- wskazuje różnice między obrazkami,
- kontynuuje rytm,
- tańczy przy piosence,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- naśladuje czynności,
- używa woreczków w zabawie,
- porusza się tyłem,
- podejmuje swobodne zabawy,
- podaje rozwiązania zagadki,
- porusza się po sali według poleceń,
- naśladuje czynności,
- odpowiada na pytania.