BIEDRONKI

Tematyka tygodniowa: Chciałbym być sportowcem.

Cele główne:

  • zakładanie ubrań, butów,
  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie,
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych,
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych,  organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach,
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami,
  • obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów,
  • śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą,
  • rysowanie na dowolne tematy,
  • zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach,
  • porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi,
  • wskazywanie istotnych różnic pomiędzy przedmiotami, obrazkami,
  • obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie.

Cele szczegółowe:

Dziecko:

  • porusza się zgodnie z poleceniami,
  • dobiera pasujące do siebie obrazki,
  • uczestniczy w zabawie,
  • odpowiada na pytania dotyczące utworu,
  • reaguje na sygnał,
  • określa kolor przedmiotów,
  • poprawnie wykonuje ćwiczenia,
  • współpracuje w parze, rzuca do celu,
  • przestrzega zasad w zabawie,
  • wskazuje różnice między obrazkami,
  • kontynuuje rytm,
  • tańczy przy piosence,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • naśladuje czynności,
  • używa woreczków w zabawie,
  • porusza się tyłem,
  • podejmuje swobodne zabawy,
  • podaje rozwiązania zagadki,
  • porusza się po sali według poleceń,
  • naśladuje czynności,
  • odpowiada na pytania.