Temat 10 Wrażenia i emocje część II
- Zabawy poranne:– Berek –stójka – jedno dziecko jest berkiem i otrzymuje mała piłkę. Inni, którzy się bawią uciekają przed berkiem. Gdy ten krzyknie STOP, wszystkie osoby bawiące zatrzymują się. Berek rzuca piłką w wybrane dziecko. Jeśli trafi, ta osoba staje się berkiem.-„Przekraczanie linki – rodzic wiąże linkę 30cm nad ziemią. Dzieci przekraczają linkę tak, by jej nie dotknąć.
- Ćwiczenia na dykcję „powtarzaj za mną”.Rodzic mówi zdania, a dziecko próbuje je dokładnie powtórzyć.Królowa Karolina ma korale.
W szafie jest dużo sukni królowej.
Król siedzi na tronie w złotej koronie.
W zamku odbywa się bal.
- Zaczarowana kostka – dzieci rzucają dużą kostką sześcienną. Na każdej ze ścian narysowana jest buźka wyrażająca jakąś emocję: smutek, złość, strach, radość, zdziwienie, itp. Dziecko, które rzuci kostką, wstaje i wyraża określoną emocję za pomocą mimiki i gestów.
- Wiersz J. Brzechwy pt. „Psie smutki”Na brzegu błękitnej rzeczkiMieszkają małe smuteczki.
Ten pierwszy jest z tego powodu,
Że nie wolno wchodzić do ogrodu.
Drugi – że woda nie chce być sucha.
Trzeci – że mucha wleciała do ucha.
A jeszcze, że kot musi drapać,
Że kura nie daje się złapać.
Ze nie można gryźć w nogę sąsiada
I że z nieba kiełbasa nie spada.
A ostatni smuteczek jest o to,
Ze człowiek jedzie, a pies musi biec piechota.
Lecz wystarczy pieskowi dać mleczko
I już nie ma smuteczków nad rzeczką.
- Malujmy emocje…Praca plastyczna za pomocą „metody malowania dziesięcioma placami”Polecenie do dziecka: „Na stole znajdują się miseczki z farbami – w każdej misce jest inny kolor. Dzisiaj będziesz malować przy użyciu własnych narzędzi, jakimi są nasze palce – mamy przecież dziesięć palców – pięć na jednej ręce i pięć- na drugiej. Dziesięć palców to przecież więcej niż jeden pędzel. Możesz malować, co tylko chcecie, a jak skończysz powiedź mi o tym”.