Temat 10 Wrażenia i emocje część IV

Temat Wrażania i emocje część IV

  1. Angielska gimnastyka” – zestaw ćwiczeń ruchowych.

    Przedszkolaku, wskocz w wygodny strój i ćwicz tak jak na filmiku.
    Przy okazji licz po angielsku do tylu, do ilu potrafisz.

https://www.youtube.com/watch?v=oc4QS2USKmk&feature=emb_title

  1. Zabawa „Schowajmy gniew”Dziecko chowa w pokoju kartkę z buźką wyrażającą gniew. Zadanie rodziny jest znaleźć tą kartę. Dziecko może podpowiadać sugerując kierunek, wołając „ciepło – zimno”
  1. Proste zabawy relaksacyjne dla przedszkolakówŻeby dzieci zaangażowały się w ćwiczenia relaksacyjne, dorośli też muszą brać w nich udział. Oto kilka pomysłów na to, jak rodzina się może wspólnie odprężyć:

    Zamknijcie oczy i zróbcie wdech, powoli licząc do pięciu; wytrzymajcie przez dwie sekundy, potem licząc do pięciu zróbcie wydech. Poczujcie, jak wasze brzuchy pompują się niczym baloniki, kiedy wasze płuca wypełniają się powietrzem, a potem kurczą się wraz z wydychaniem starego powietrza.

    Spróbujmy jeszcze jednego ćwiczenia! Zamknijcie oczy i zrelaksujcie się, robiąc wdechy i wydechy. Teraz zaciśnijcie palce u stóp najmocniej, jak się da na 5, 4, 3, 2, 1. Puśćcie palce, zróbcie wdech i wydech. Teraz napnijcie mięśnie stóp i przytrzymajcie… potem rozluźnijcie. Postępujcie tak dalej, napinając i rozluźniając kolejne partie ciała.

    A może wypróbujecie medytację? Zamknijcie oczy i mocno skupcie się na swojej magicznej mocy superwęchu. Skoncentrujcie się. Co czujecie? Co słyszycie? Słuchajcie bardzo uważnie. Ile różnych odgłosów potrafisz rozpoznać dzięki swojemu supersonicznemu słuchowi? Jesteś superbohaterem!

”Ćwicz z małpką” – ćwiczenia uspokajające.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=cyvuaL_2avY&feature=emb_title

  1. Wiersz Joanny Papuzińskiej „Czarna jama”Nie wie tata ani mama,

    że jest w domu czarna jama…

    Czarna, czarna, czarna dziura

    bardzo

    straszna i ponura.

    Gdy w pokoju jestem sam

    lub gdy w nocy się obudzę,

    to się boję spojrzeć tam.

    tam jest chyba mokro, ślisko,

    jakby przeszło ślimaczysko…

    Musi żyć tam wstrętne zwierzę,

    co ma skołtunione pierze,

    i do łóżka mi się wepchnie!

    To jest gęba rozdziawiona,

    wilczym zębem obrębiona,

    coś w niej skrzeknie, chrypnie, wrzaśnie

    i ta gęba się zatrzaśnie…

    Łaaa!

    Ojej tato, ojej mamo,

    uratujcie mnie przed jamą!

    Nie zamykaj, mamo, drzwi,

    bo jest bardzo straszno mi.

    A w dodatku

    w tamtej jamie

    coś tak jakby mruga na mnie,

    że mam przyjść…

    Może tkwi tam mała bieda,

    która rady sobie nie da?

    Którą trzeba poratować?

    Może leżą skarby skrzacie?

    Więc podczołgam się jak kot.

    Ja – odważny, ja – zuchwalec

    wetknę w jamę jeden palec.

    I wetknąłem aż po gardło,

    ale nic mnie nie pożarło.

    Więc za palcem wlazłem cały.

    Wlazłem cały!

    No i już.

    Jaki tu mięciutki kurz.

    Chyba będę miał tu dom.

    Chyba to jest pyszna nora,

    nie za duża, lecz dość spora.

    Latareczkę małą mam.

    Nie ma

    w domu

    żadnych jam!

    Porozmawiaj z dzieckiem i zadaj mu pytania:

    Co czuł chłopiec i dlaczego?

    Czego się bał?

    O co prosił rodziców?

    Jak zakończył się wiersz?

  2. Puzzle do wydrukowania i wycięcia
  3. Zadania matematyczne online :https://szaloneliczby.pl/przedszkole/