Temat 10 Wrażenia i emocje część V

Temat 10 Wrażenia i emocje część V

  1. Zabawa w czarodzieja” Zabawa z rodzicem . Rodzić demonstruje smutną minę. Dziecko „czarodziej” staje na przeciwko rodzica i za pomocą mimiki, gestu ma za zadanie rozbawić smutnego opiekuna.Gdy „czarodziejowi” zadanie się uda, wszyscy z radością biją brawo. Zabawę można powtórzyć.
  1. Rodzic przedstawia dziecku różne przysłowie i powiedzenia o złości, postarajcie wspólnie o nich porozmawiać i wyjaśnić co oznaczają.Przysłowia/powiedzenia związane ze złością:-Złość piękności szkodzi.

    -Pękać ze złości.

    -W dobrym człowieku złość, gniew szybko mija.

    – Nie ma ryby bez ości, nie ma człowieka bez złości.

  2. Zabawa matematyczno – ruchowa – „Liczenie znikających obiektów” – na sygnał dzieci liczą np. klaśnięcia, tupnięcia, podskoki, uderzenia w instrument perkusyjny lub zabawki znikające z dywanu . Opiekun pyta: Ile jest? Dziecko odpowiadają i wykonują taką liczbę przysiadów, podskoków, pajacyków, itp. (mogą też same wymyślać zadania do wykonania).
  3. Wiersz „Gniew Gniewka” Dominika NiemiecSpytał raz Gniewko mamę, jak to bywa z gniewem,a mama mu odpowiedziała zwyczajnie: – Synku, sama nie wiem.

    – Jak to? – rozwrzeszczał się Gniewko. – Ja ci wcale nie wierzę!

    I ze złości zaraz potłukę wszystkie talerze!

    Mama cierpliwie tłumaczy: – Tylko spokój nas może uratować,

    a talerze zamiast tłuc, pomóż mi do szafki schować.

    Uspokój się, bardzo cię proszę, a tak się stanie być może,

    że twój gniew, jak się pojawił, tak zniknie, uśmiech ci w tym dopomoże.

    Czas zmienić tę minę gniewną, marsowy grymas zdjąć z twarzy.

    Niech „gniew” się schowa w twym imieniu, bo mi się spokój marzy.

    Po przeczytaniu wiersza rodzic zadaje dziecku pytania:

    Kto był bohaterem wiersza?

    O co Gniewko spytał mamę?

    Jak czuł się Gniewko, gdy usłyszał odpowiedź mamy?

    Jak zareagowała mama na gniew synka?

    Jak wyglądał Gniewko, gdy czuł gniew?

    Co miało pomóc Gniewkowi?

    Gdzie miał się schować jego gniew?

    O czym marzyła mama?

  4. Schludne łóżko: nauka ścielenia łóżka
    Potrzebujesz tylko:
    – łóżka
    – lalki albo misia

    Krok 1: Uporządkowana przestrzeń to uporządkowany umysł, a czysta sypialnia to spokojniejsze dziecko. Nigdy nie jest za wcześnie, żeby nauczyć dziecko zajmowania się własną przestrzenią. Zacznij od pokazania jak ładnie rano posłać łóżko, żeby miś mógł się na nim bawić w ciągu dnia. Wyjaśnij dokładnie, jak składać każdą część pościeli i dlaczego. Podziel to na jak najwięcej kroków.

Krok 2: Kiedy łóżko jest posłane, posadź misia na poduszkach. Będzie mu bardzo miło siedzieć na tak porządnym i ładnym łóżku ?