Temat 12 Dzień dziecka część III

Temat 12 Dzień dziecka część III

  1. Zabawa Muzyczna – „Hop, siup”https://www.youtube.com/watch?v=TrgP66-KFHA
  2. Zabawa meksykańska”

    https://www.youtube.com/watch?v=AcozWLwprUI

  3. Wiersz Kolorowy Pociąg S. Daraszewicz

    Popatrzcie na siebie, rodziców, rodzeństwo, każdy z nas ma nos, oczy, usta, uszy, włosy. Wszyscy mamy te same części ciała, ale przecież każdy z nas jest inny. Ludzie różnią się między sobą: jedni mają oczy niebieskie, inni zielone czy brązowe. Różnimy się między sobą nie tylko kolorem oczu czy kształtem nosa. Nosimy różne imiona. Mamy różne zdolności. Jedno dziecko umie ładnie rysować, drugie – śpiewać. Pomimo różnic każdy z nas jest tak samo ważny.

    Wysłuchajcie teraz uważnie wierszyk:

    Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata,

    w barwnych chorągiewkach, kolorowych kwiatach.

    A w pociągu olbrzymia gromada,

    i na każdej stacji ktoś jeszcze dosiada.

    Wsiadajcie pasażerki i pasażerowie,

    lecz niech każdy o sobie opowie.

    Ja jestem Murzynka, mam kręcone włosy,

    daję wam w podarku dwa duże kokosy,

    a może nie wiecie, co to znaczy kokos?

    To palmowy orzech, co rośnie wysoko

    W niskim ukłonie czoło chylę,

    mam dla was figi i daktyle.

    Przyjeżdżam do was na wielbłądzie,

    kto ma odwagę, niech wsiądzie.

    Mam dwie pałeczki zamiast łyżeczki

    i pałeczkami jem ryż z miseczki.

    Piszą pędzelkiem, sypiam na matach,

    a mój podarek – chińska herbata.

    Na zielonym stepie stado wołów pasam,

    łapię dzikie konie za pomocą lassa.

    Lasso to jest długa, bardzo długa lina,

    a moja ojczyzna zwie się Argentyna.

    Francja jest złota i zielona,

    Francja ma słodkie winogrona.

    Rodacy moi z tego słyną,

    że robią wino, dobre wino.

    Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata,

    w barwnych chorągiewkach, w kolorowych kwiatach.

    Kolorowy pociąg wesoła muzyka,

    a więc proszę wsiadać, proszę drzwi zamykać.

    Już ruszył nasz pociąg i gwiżdże, i mknie.

    Jak dobrze, jak milo, że zabrał i mnie.

    Śpiewamy piosenkę, bębenka nam brak,

    a koła wirują: tak, tak, tak, tak, tak.

    Odpowiedzcie teraz na pytania:

    Jakiej narodowości dzieci wsiadały kolejno do pociągu?

    Jak nazywają się kraje, z których pochodziły?

    Czy pamiętacie, w jakiej kolejności wsiadały dzieci?

    Kto pierwszy wsiadł do pociągu?

    Kto wsiadł ostatni?

    Ja myślicie, kto przyjechał na wielbłądzie?

    Kto je ryż pałeczkami?

    Jak się jeszcze przedstawiło chińskie dziecko?

    Jak spędza dzień dziecko w Argentynie?

    Z czego słynie Francja?

    Co można powiedzieć o dziecku z Polski – jak wygląda, co lubi robić, co lubijeść?

    Czy wszystkie dzieci w Polsce są takie same?

    Czy w rzeczywistości dzieci opisane w wierszu zawsze tak wyglądają i się zachowują?

  4. Cyfry z zapałek.

    Wykorzystując zapałki lub wykałaczki lub patyczki kosmetyczne (lub jakiekolwiek posiadane patyczki) spróbujcie ułożyć wszystkie cyfry od 0 do 9.

    http://purand.pl/pur3/patyki/patyczki.png

    Następnie ułóżcie dowolny obrazek z wykorzystaniem patyczków.

  5. Eksperymentujcie z dziećmi                                                   https://mojedziecikreatywnie.pl/2015/04/eksperyment-chemiczne-jojo/