Temat 14 Lato część I

Temat 14 Lato część I

  1. Zestaw ćwiczeń porannych: potrzebny będzie woreczek gimnastyczny lub woreczek z ryżem lub piłka „zośka”:

  • Marsz z woreczkiem na głowie – ręce wyciągnięte na boki.

  • Przekładanie miarowo woreczków z ręki do ręki.

  • Unoszenie woreczków na stopie, pozostanie przez kilka sekund na jednej nodze.

  • Podrzucanie i łapanie woreczków.

  • Rzucanie woreczków do kosza/ miski zamieszczonego przed sobą.

  • Slalom między przeszkodami (rozłożone na dywanie samochodziki, klocki).

  1. Różnicowanie zdań prawdziwych i fałszywych.

  • Teraz coraz cieplej się ubieramy. (fałsz)

  • Kolor zielony to kolor wiosny i lata? (prawda)

  • Latem słońce mocniej grzeje. (prawda) 

  • Latem jeździmy na sankach? (fałsz)

  • Wiosną topi się śnieg? (prawda)

  • Zimą kwitną kwiaty? (fałsz)

  • Przebiśnieg i krokus to pierwsze wiosenne kwiaty (prawda)

  • Latem lepimy bałwana? (fałsz)

  • Wiosną przylatują ptaki z ciepłych krajów? ( prawda)

  1. Lato”– wysłuchanie piosenki. Rozmowa na temat piosenki:

    https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ

    Wysłało po nas lato swój dywan latający.

    Buchnęło ciepłym wiatrem, ogrzało buzię słońcem.

    Drzewami zaszumiało, ptakami zaśpiewało

    I nasze ukochane wakacje zawołało.

    Ref: Lato, lato, lato, lato baw się z nami.

    Lato, lato, lato, bądźmy kolegami.

    Lato, lato, lato, lato z przygodami.

    Obiecaj, że zawsze zostaniesz już z nami.

    Będziemy w morzu pływać i w piłkę grać na plaży.

    Piosenki razem śpiewać i razem w nocy marzyć.

    I co dzień na dywanie będziemy razem latać.

    Do wszystkich najpiękniejszych zakątków tego świata.

    Ref: Lato, lato, lato, lato baw się z nami…

Pytania :

  • O czym jest piosenka?

  • Co lubisz robić latem?

Zachęcamy do wyklaskiwania rytmu piosenki według pomysłu dziecka: klaskanie w dłonie, tupanie nogami, uderzanie w kubeczek, pokrywkę itp.

  1. Matematyczne lato”- zabawa ruchowo-naśladowcza na podstawie wyliczanki. Zachęcamy dziecko do nauki jej na pamięć. Podczas recytacji wyliczanki dziecko naśladuje czynności podane w tekście.

    Raz i dwa, raz i dwa, to już lato, ciepło da.

    Trzy i cztery, trzy i cztery, pojedziemy na rowery.

    Pięć i sześć, pięć i sześć, lato lubi lody jeść.

    Siedem, osiem, siedem osiem, my lubimy grać na nosie.

    Dziewięć, dziesięć, dziewięć, dziesięć, lato uśmiech zawsze niesie.

  2. Cechy lata” – gra interaktywna. Zapraszamy dziecko do gry. Dziecko musi przyporządkować obrazek według podanej cechy. https://view.genial.ly/5ed428da6a01c811e66ee69f

  3. Język angielski Piosenka/ Song „This is the way we get dressed”https://supersimple.com/song/this-is-the-way-we-get-dressed/

    słowo

    wymowa

    tłumaczenie

    t-shirt

    put on

    Ti-szyrt

    Put on

    Koszulka z krótkim rękawem

    zakładać

    pants

    pants

    spodnie

    Shirt

    button

    Szyrt

    batyn

    Koszula

    zapinać

    socks

    soks

    skarpetki

    Shoes

    tie

    Szus

    taj

    Buty

    wiązać

    Jacket

    Zip up

    Dżaket

    Zip ap

    Kurtka

    zapinać

  4. Kolorowanki na lato/ Summer coloring pages

    https://www.easypeasyandfun.com/wp-content/uploads/2015/05/Summer-Coloring-Pages.pdf

    Gra interaktywna „Dress for the weather” https://www.abcya.com/games/dress_for_the_weather