Temat 2 Zwierzęta część III

TEMAT: ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU

1. Ile jest zwierzaków?”- zabawa dydaktyczna.

Rodzic przygotowuje sylwety zwierzaków domowych- po cztery sztuki. Układa rytmy 2- 3- elementowe. Zadaniem dziecka jest kontynuowanie rytmu.(np. obrazek psa, kotka, świnka, krowa, pies, kotek, świnka, krowa… )Następnie dziecko grupuje te same zwierzęta (pieski do piesków, kotki do kotków. itd.) dzieci mogą je przeliczyć. Rodzic zadaje pytania: „Ile jest np. Psów?

Podział zgromadzonych zwierząt (obrazki lub figurki) na zbiory (małe koty, duże koty, małe psy, duże psy), porównywanie ich liczebności, przeliczanie , globalne odczytywanie napisu „PIES”, „KOT”.

2. Zabawa „Konie i wózki

-dzieci ustawione dwójkami (lub z opiekunem), jedno za drugim, twarzą wózki i konie. Pierwsze podaje ręce w tył drugiemu. Bieg w różnym tempie, przeplatany marszem. Po pewnym czasie zmieniamy miejsce w parach.

3. Rozmowa kierowana z wykorzystaniem ilustracji.

Jakiego koloru jest koń na obrazku?

A jakie mogą być jeszcze?

Jakie konie wydają odgłosy?

Co jedzą konie?

Po co ludzie hodują konie?

Jak nazywa się mały konik? (zdjęcie źrebiąt)

4. Zabawa „Dojenie krowy

Opiekun przynosi plastikowe rękawiczki i daje dziecku, robi wcześniej dziurki w rękawiczkach, wypełnia wodą, na zmianę z dzieckiem nad pojemnikiem doi krowę.

5. Rozmowa kierowana z wykorzystaniem ilustracji

W chlewiku mieszka tłuścioszka znana,

Przez ludzi na słoninkę i mięso hodowana. (ŚWINKA)

Zobaczcie na zdjęcie. Jakiego koloru są świnie?

Jakie wydają odgłosy?

Po co ludzie hodują świnie?

Jak nazywa się pomieszczenie, w którym żyją świnki?

Jak mówimy na małe świnki?

6. Przykładowe prace plastyczne

4latki

3latki

5-6 latki

7. Przykładowe kolorowanki

https:www.domowyprzedszkolak.pl/cat/kolorowanki-1/na-wsi-17