Temat : ,,Wiosna w ogrodzie część IV ”
-
Wiatr, deszcz i słońce” – zabawa ruchowa. Dziecko biega (np. na podwórzu , w pokoju) – na sygnał „wiatr”, zatrzymuje się, unosi w górę ramiona i kołysze nimi (sz-sz-sz-sz-sz-sz). Na sygnał „deszcz” – robi przysiad podparty i nisko pochylają głowę (chowają się przed deszczem). Na sygnał „słońce” – wyciąga się mocno w górę, wznosząc ramiona i wspinając się na palce.
- Filmik „Wiosenne porządki Bolka i Lolka” –https://www.youtube.com/watch?v=_p-y7AcRvJo
-
Rozmowa na temat filmu.
-
Co Bolek robił nie tak, jak trzeba?
-
Jak dzieci mogą pomagać w domu, jakie prace mogą wykonywać samodzielne, jakie z pomocą rodziców, a czego nie wolno im robić?
- ,,Ł” jak łopatka . Poznajemy literke ,,Ł’’ . Opiekun pokazuje dziecku zapis drukowanej i pisanej wielkiej i małej litery ,,Ł” . Dzieci opisują kształt litery i próbują rysować literę w powietrzu, na kartce. Następnie razem z dzieckiem szukamy wyrazów na literkę ,,Ł” (łódka, łopata, łodyga,łąka, ładowarka). Można podzielić wyrazy na głoski i sylaby. Określić pierwszą i ostanią literę w wyrazie.
Przykładowe karty pracy (zadania dla starszaków).
Filmik z literą ,,Ł”
- ,,Wiosenny obrazek” – Określenie orientacji przestrzennej. Opiekun czyta dziecku poniższy teskt,dziecko na kartce papieru rysuje dane elementy zgodzie z tekstem ,, Dom znajduje się na środku obrazka. Nad domem świeci słońce.Obok słońca znajdują się dwie chmurki. Po prawej stronie domu rośnie drzewo. Obok drzewa z lewej strony rosną dwa czerwone kwiatki. Na jednym kwiatku siedzi motylek. Z lewej strony domu jest płot. Na płocie siedzi jeden ptaszek.
- ,,Zakodowany kwiatek”- karta pracy z krokusem , dziecko na kartce zaznacza wypisane pole.Krokus-kodowanie
- Link do puzzli online :https://www.jigsawplanet.com/monikakoziel/puzzle-dla-przedszkolakow
wiosenne kolorowanki :