Temat 3 Wiosna w ogrodzie część V

TEMAT: WIOSNA W OGRODZIE V

1. Piosenka na powitanie

 

Piosenka na powitanie – masażyk na dzień dobry!

Masaż na dobry humor”

rodzic recytuje wiersz, a dziecko wykonuje gesty zgodne

z jego treścią:

Żeby było nam wesoło – masujemy swoje czoło.

Raz i dwa, raz i dwa – każdy ładne czoło ma.

Potem oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami.

Język w górę raz i dwa – ładny język każdy ma.

Tu jest głowa, a tu uszy – trzeba swoje uszy ruszyć.

Raz i dwa, raz i dwa – dwoje uszu każdy ma.

Powiedz: mama, tata, lala, i zaśpiewaj: la-la-la-la.

Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże.

Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło.

Poszczyp lekko całą twarz i już dobry humor masz.

 

2 Zabawy ruchowe

 

Czworakowanie – Kotki na wiosennym spacerze

Dziecko chodzi na czworakach w różnych kierunkach, na jedno klaśnięcie – turla się po podłodze, na dwa klaśnięcia – robi koci grzbiet itd.

Ćwiczenia równowagi – Bociany na łące

Dziecko-bocian –porusza się w różnych kierunkach z wysokim unoszeniem kolan; co pewien czas zatrzymuje się, staje na jeden nodze i rozgląda się, szukając żabek

3. Zabawa „Kwiecień plecień

Kwiecień plecień….” – zapoznanie z przysłowiem, rozwiązywanie zagadek słownych. Opiekun może pokazać dziecku różne ilustracje przedstawiające zjawiska atmosferyczne. Przykładowe zagadki:

Pada, drzewa łamie, wicher hula, to wiosenna jest…..(wichura)

Kiedy na niebie rano jasno świeci, to cieszą się dzieci….(słońce)

Co to za ogrodnik? Konewki nie nosi, a kropelkami wody rosi…(deszcz)

Co to za białe gwiazdki, co lecą zimą na ziemię? ….(śnieg)

Choć jestem zamrożony jak lody, to nikt się nie cieszy na mój widok, bo robię dużo szkody…(grad)

Kiedy słońce świeci, a deszczyk jeszcze kropi, wtedy na niebie kolorowy mostek robi…(tęcza)

Wiruje w powietrzu jak baletnica, kiedy przychodzi, drzy cała okolica.. (trąba powietrzna)

Błysk i grzmot to zwiastuny nadciągającej… (burzy)

Jest mlecznobiała kładzie się na polach, sadach i lasach…(mgła)

Dzień z nimi ponury, bo zasłaniają słońce te białe, puchate..(chmury)

Jakie zimne igiełki okrywają gałązki?…(szron)

Opiekun wspólnie z dzieckiem stara się wyjaśnić, co oznacza przysłowie: Kwiecień plecień, bo przeplata, trochę zimy trochę lata.

4.Zielony ogródek – zabawa badawcza

Owies – Mieczysława Buczkówna

Posieję na spodku owies.

Może mi wyrośnie, kto wie.

Od rana dzisiaj się cieszę.

Pięknie mi owiesek wzeszedł.

Już białą serwetę ścielę,

zieleń się, owiesku, zieleń!

Rośnijże długo, nie zwlekaj!

Cukrowy baranek czeka!

Działania dzieci i rodziców- zasianie owsa lub rzeżuchy do pojemników z ziemią .

5. Wesoły zajączek”

 

Wesoły zajączek”

Zając robi długi skok.
(Klepiemy dwie odległe części ciała dziecka: stopy i potem głowę)
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu,
(Dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka)
kropi deszczyk: puk, puk, puk,
(Stukamy w plecy dziecka wszystkimi palcami)
deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup,
(Klepiemy plecki dziecka dłońmi złożonymi w miseczki)
a grad w szyby łup, łup, łup.
(Stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)
Świeci słonko,
(Palcem wykonujemy na plecach koliste ruchy)
wieje wietrzyk,
(Dmuchamy we włosy dziecka)
pada deszczyk.
(Znowu stukamy opuszkami palców)
Czujesz dreszczyk?
(Leciutko szczypiemy w kark)

6. Kolorowanka.