- Zabawy ruchowe.
- „Skaczące żabki”. Dziecko staje na wyznaczonej linii i na sygnał skacze do końca pomieszczenia, naśladując żabkę. Ćwiczenie należy powtórzyć kilka razy.
- „Zajączki wielkanocne”. Dziecko – zajączek- porusza się po pokoju lub podwórku skokami ( na ugiętych nogach), ręce trzyma przy głowie, pokazując uszy zajączka.
- „Jajko na łyżce”- wyścigi. Dziecko dostaje łyżkę i piłeczkę z gąbki, lub jakąkolwiek małą, symbolizującą jajko. Dziecko ma za zadanie dobiec do wyznaczonego miejsca i wrócić, trzymając w ręku łyżkę, a na niej piłeczkę. Jeśli dzieci w rodzinie jest więcej można urządzić zawody między dziećmi.
- ,,Znajdę Cię ”– zabawa dydaktyczna , poszukiwanie ukrytej maskotki – np. Zająca. Zasada zabawy jak ,, ciepło-zimno” – dzięki takim zabawom dziecko nabywa umiejętności orientacji w przestrzeni.
-
Piosenka ,,Pisanki , kraszanki, skarby wielkanocne”
Dziecko wygodnie siada , rodzic czyta tekst piosenki, następnie wspólnie z dzieckiem słucha utworu.
Koszyczek z wikliny pełen jest pisanek,
A przy nich kurczaczek i z cukru baranek.
Przy baranku babka, sól, chleb i wędzonka,
Oto wielkanocna świąteczna święconka.
Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,
Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
Uświetniły nasze wielkanocne święta.
Kłócił się z kurczakiem cukrowy baranek,
Która najpiękniejsza ze wszystkich pisanek?
Czy ta malowana, czy ta wyklejana,
Czy zdobiona woskiem i pofarbowana.
https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4
Rozmowa kierowana na podstawie tekstu i ilustracji. Rodzic zaprasza dziecko do rozmowy, prezentuje ilustrację koszyczka. Wspólnie nazywają elementy , które znajdują się w koszyczku. Rodzic wyjaśnia dziecku ,czym jest ,,święconka” kiedy ją spożywamy.
-
Zagadki:
- Świecimy je na tydzień przed Wielkanocą. Są barwne, kolorowe zrobione z gałązek wierzby, bazi lub sztucznych kwiatów.
(palma wielkanocna)
- Przeważnie jest biały i na stole leży .Kładą na nim sztućce, stawiają talerze (obrus)
- Jak się nazywa jajko malowane co na Wielkanoc się przydaje.
(pisanka)
- Żółciutkie kuleczki za kurką się toczą. Kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą (kurczątka)
- Upleciony ze słomy, wikliny chętnie nosi owoce, jarzyny. Grzyby też z lasu przyniesie oraz pisanki i baranka poniesie czasem.
(koszyk)
- Ma długie uszy futerko puszyste. Ze smakiem chrupie marchewkę i sałaty listek. (zając)
- J. angielski – Wielkanoc/ Easter
Piosenka dostępna na YouTube:
słowo |
wymowa |
tłumaczenie |
bunny | bani | króliczek |
hop | hop | skakać |
Easter | I:ster | Wielkanoc |
wiggle | łigl | kręcić się, podrygiwać |
nose | nouz | nos |
flop | flop | opaść (np. ucho, głowa) |
shake | szejk | potrząsać |
tail | tejl | ogon |
Wiadomość do Starszaków 🙂
W książce „Plac zabaw” cz. 3 str. 40. Wykonaj zadania ze strony 40.
- Dorysuj brakujące części obrazków
- Napisz po śladzie i spróbuj je przeczytać ( jeżeli nie dasz rady, poproś o pomoc rodzica)
- Połącz przeczytane wyrazy z obrazkiem
Jeżeli jeszcze nie jesteś zmęczony i masz ochotę zrób zadania z drugiej strony.
Na koniec zadanie matematyczne.