Temat 4 Wielkanoc część I

Temat 4 ,,Wielkanoc” cześć I

  1. Zabawy ruchowe.
  • Skaczące żabki”. Dziecko staje na wyznaczonej linii i na sygnał skacze do końca pomieszczenia, naśladując żabkę. Ćwiczenie należy powtórzyć kilka razy.
  • Zajączki wielkanocne”. Dziecko – zajączek- porusza się po pokoju lub podwórku skokami ( na ugiętych nogach), ręce trzyma przy głowie, pokazując uszy zajączka.
  • Jajko na łyżce”- wyścigi. Dziecko dostaje łyżkę i piłeczkę z gąbki, lub jakąkolwiek małą, symbolizującą jajko. Dziecko ma za zadanie dobiec do wyznaczonego miejsca i wrócić, trzymając w ręku łyżkę, a na niej piłeczkę. Jeśli dzieci w rodzinie jest więcej można urządzić zawody między dziećmi.
  • ,,Znajdę Cię ”– zabawa dydaktyczna , poszukiwanie ukrytej maskotki – np. Zająca. Zasada zabawy jak ,, ciepło-zimno” – dzięki takim zabawom dziecko nabywa umiejętności orientacji w przestrzeni.
  1. Piosenka ,,Pisanki , kraszanki, skarby wielkanocne”

    Dziecko wygodnie siada , rodzic czyta tekst piosenki, następnie wspólnie z dzieckiem słucha utworu.

    Koszyczek z wikliny pełen jest pisanek,
    A przy nich kurczaczek i z cukru baranek.
    Przy baranku babka, sól, chleb i wędzonka,
    Oto wielkanocna świąteczna święconka.

Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,
Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
Uświetniły nasze wielkanocne święta.

Kłócił się z kurczakiem cukrowy baranek,
Która najpiękniejsza ze wszystkich pisanek?
Czy ta malowana, czy ta wyklejana,
Czy zdobiona woskiem i pofarbowana.

https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4

Rozmowa kierowana na podstawie tekstu i ilustracji. Rodzic zaprasza dziecko do rozmowy, prezentuje ilustrację koszyczka. Wspólnie nazywają elementy , które znajdują się w koszyczku. Rodzic wyjaśnia dziecku ,czym jest ,,święconka” kiedy ją spożywamy.  Rodzic pokazuje dziecku różnego rodzaju jajka: – kraszanki ( w całości zabarwione na jeden kolor),    – pisanki (zdobione różnymi technikami), – wydmuszki (puste w środku).

  1. Zagadki:

  • Świecimy je na tydzień przed Wielkanocą. Są barwne, kolorowe zrobione z gałązek wierzby, bazi lub sztucznych kwiatów.

(palma wielkanocna)

  • Przeważnie jest biały i na stole leży .Kładą na nim sztućce, stawiają talerze (obrus)
  • Jak się nazywa jajko malowane co na Wielkanoc się przydaje.

(pisanka)

  • Żółciutkie kuleczki za kurką się toczą. Kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą (kurczątka)
  • Upleciony ze słomy, wikliny chętnie nosi owoce, jarzyny. Grzyby też z lasu przyniesie oraz pisanki i baranka poniesie czasem.(koszyk)
  • Ma długie uszy futerko puszyste. Ze smakiem chrupie marchewkę i sałaty listek. (zając)
  1. J. angielski – Wielkanoc/ EasterPiosenka dostępna na YouTube:https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

słowo

wymowa

tłumaczenie

bunny bani króliczek
hop hop skakać
Easter I:ster Wielkanoc
wiggle łigl kręcić się, podrygiwać
nose nouz nos
flop flop opaść (np. ucho, głowa)
shake szejk potrząsać
tail tejl ogon

Wiadomość do Starszaków 🙂

W książce „Plac zabaw” cz. 3 str. 40. Wykonaj zadania ze strony 40.

  • Dorysuj brakujące części obrazków
  • Napisz po śladzie i spróbuj je przeczytać ( jeżeli nie dasz rady, poproś o pomoc rodzica)
  • Połącz przeczytane wyrazy z obrazkiem

Jeżeli jeszcze nie jesteś zmęczony i masz ochotę zrób zadania z drugiej strony.

Na koniec zadanie matematyczne.