Temat 5 Praca rolnika część II

Temat : Praca rolnika część II

  1. Zabawa poranna.Maszyny rolnicze- na sygnał rodzica dziecko naśladuje maszyny rolnicze głosem i ruchem np. traktor, kombajn, wóz z koniem itd.
  1. Rolnik w polu”- masażyk. Rolnik rano rusza w pole,

    (Dziecko kroczy palcami obu rąk po plecach rodzica z dołu do góry)

    Orać pługiem czarną rolę,

    (Rysuje linie równoległe do linii kręgosłupa z góry do dołu)

    Sieje zboże i buraki,

    (Stuka palcami po całych plecach)

    Z których później są przysmaki.

    (Lekko puka dłońmi w plecy rodzica.

  2. Zabawa kołowa ze śpiewem „Mało nas”
    Mało nas , mało nas do pieczenia chleba ,
    jeszcze nam , jeszcze nam Ciebie tu potrzeba.

https://www.youtube.com/watch?v=me0rj9xAebE

  1. Skąd się bierze chleb. Krótka rozmowa z dzieckiem na podstawie wiersza i jego doświadczenia .Wiersza „Pieczywo” B. Szut

    Skąd, na stole, smaczny chlebek?
    Rolnik sieje ziarno w glebę .
    (Gleba to jest ziemia czarna, w której rośnie zboże z ziarna).
    Kiedy zboże jest dojrzałe, rolnik kosi je z zapałem,
    potem młóci, w swych maszynach i wywozi plon do młyna.
    Młynarz, w młynie, ziarno miele, białej mąki robi wiele.
    Z mąka trafia do piekarza, który ciasto, z niej wytwarza.
    Z ciasta robi: chleb, rogale…W piecu piecze je wytrwale.
    Jest pieczywo! ślinka leci. Więc, smacznego , drogie dzieci !

Pytania :
– O czym jest ten wiersz ?
– Kto pracuje wytrwale by mógł powstać chleb?
– Co robi rolnik?
– Gdzie pracuje piekarz?
– Co on wypieka?

Filmik jak powstaje chleb

https://www.youtube.com/watch?v=kWq3VMWJ9MA

  1. Omówienie etapów powstawania chleba oraz pracy ludzi różnych zawodów zaangażowanych w wypiek chleba, ułożenie historyjki obrazkowej, nadanie jej tytułu „Od ziarenka do bochenka”– siew,
    – wzrost zbóż ( ich pielęgnacja),
    – żniwa,
    – produkcja mąki z ziaren,
    – pieczenie chleba z mąki,
    – sprzedaż chleba w piekarniach.

  • Degustacja pieczywa. Rodzic przygotowuje na talerzykach kawałeczki różnego rodzaju pieczywa. Dziecko smakuje, określa jego smak, zapach i kolor. kształt (np. rogalik podłużny, owalny itd.) Prosimy dziecko by używało przy opisywaniu jak najwięcej liczby przymiotników.
  • Zabawa logopedyczna z kawałkiem chleba – usprawnianie aparatu mowy. Dziecko otrzymuje od rodzica kawałek chleba ze skórką, następnie dziecko przeżuwa, mlaska, gryzie skórkę i oblizuje się itd.
  • Można wspólnie z dzieckiem przygotować potrzebne produkty i upiec chleb lub bułeczki. https://www.youtube.com/watch?v=SzbJkewDZLg
  • Zabawy z językiem angielskim:piosenka :https://www.youtube.com/watch?v=YVgv1EFJZHc

 

         karty pracy : https://supersimple.com/song/animals-on-the-farm/