Temat 5 Praca rolnika część IV

Temat 5 Praca rolnika część IV

  1. Zabawy poranne:

    Mocne nogi – rodzic siada naprzeciw dziecka, mają do zabawy piłkę, zabawa polega na tym że oboje uginają nogi w kolanach i opierają stopy na piłce. Na umówiony sygnał przepychają piłkę bliżej partnera. Wygrywa osoba, której uda się to jako pierwszej.

     Latające pszczółki”” – zabawa ruchowa.
    Rodzic opowiada dziecku, nie wiem czy słyszałeś/aś o tym, ale bardzo ważną rolę w rozwoju roślin pełnią owady takie jak np. pszczoła, bo zapylają kwiaty, które po przekwitnięciu dostarczają nam nowych nasion. Dlatego teraz chcę zamienić Ciebie w takie pracowite pszczółki zapylające kwiatki. Pszczółki będą poruszać się w rytm (dowolnej) muzyki pomiędzy kwiatami a gdy muzyka ucichnie siadają na kwiatku.

  2. Opowieść ruchowa- Dzieci naśladują ruchy oraz odgłosy zwierząt.

    ,,Kogut obudził się najwcześniej. Przeciągnął się, ziewnął, rozprostował piórka, wyczyścił swój piękny czerwony grzebień na czubku głowy i wyszedł z kurnika. Słoneczko już pięknie grzało. Kogut przeszedł się po podwórku, zajrzał to tu, to tam, po czym wskoczył na płot i zapiał: kukuryku. Kury obudziły się natychmiast, zaczęły wiercić się na grzędzie, znosząc jajka. Kłóciły się przy tym okropnie… na całe podwórko niosło się ich gdakanie: ko, ko, ko, ko. Nieopodal w stajni usłyszał tę kłótnię koń, zawołał kilka razy:ihaha.Wybiegł ze stajni i zaczął galopować: kląskanie. W chlewiku obudziły się świnki i jak to ze świnkami bywa od razu były głodne, wołały:kwi, kwi, kwi.Gdy zjadły, poszły wytaplać się w błocie. Z obory wychyliła łeb krowa i przywitała się ze świnkami: muu…Całego gospodarstwa pilnował pies Burek, który, gdy tylko coś się działo, szczekał głośno: hau, hau, hau. Aż do wieczora zwierzątka jadły, bawiły się na podwórku. A gdy słońce zachodziło, wróciły do swoich domków spać.”

  3. Zabawa dydaktyczna „Prawda czy fałsz?”Rodzic mówi zdanie, jeśli jest ono prawdziwe, dziecko klaszczą w ręce. Jeśli jest ono fałszywe- dziecko wstaje i tupie. Przykładowe zdania
    • Wieś jest większa od miasta.
    • Zima zbieramy z pola zboże.
    • Krowy jedzą cukierki i ciasto.
    • Traktor to maszyna do robienia naleśników.
    • Jabłka rosną na grządce.
  4. Jak powstaje popcorn? – poszerzenie wiedzy dziecka dotyczącej kukurydzy i jej wykorzystania.

    Rodzic prezentuje popcorn dziecku i jednocześnie zadaje mu pytania: Kiedy najczęściej je popcorn? Z czego się go wytwarza? W jakie sposób może być tylko słony? Jak inaczej wykorzystuje się kukurydzę? (zjadanie całych kolb, kukurydza konserwowa, mąka kukurydziana).

    Po tym zadaniu można z dzieckiem przygotować popcorn do wspólnego spożycia.

  1. Zagubione jajko” – ćwiczenia oddechoweKartony (zielony i brązowy), piłeczka do ping-ponga, słomka dla dziecka. Układamy na stole dwa kartony: zielony (symbolizuje trawę) i brązowy (kurnik). Na zielonym kartonie (trawie) kładziemy piłeczkę do ping-ponga (jajko). Dziecko za pomocą słomki przenosi jajko z trawy do kurnika (podczas głębokiego wdechu piłeczka będzie trzymała się słomki).
  2. Ziarenka dla kurki – zabawa sensoryczna. Rozwijanie zmysłu dotyku i ćwiczenia drobnych ruchów ręki. Rodzic przygotowuje kilka pojemników wypełnionych:ryżem, drobną kaszą, siemieniem lnianym i chowa kilka ziaren grochu lub fasoli.Dzieci zanurzają ręce i wydobywają froch lub fasolę. Wydobyte nasiona można przeliczać.
  3. Przykładowe karty pracy

                                                                                                                        https://drive.google.com/file/d/1jrLrxlnTRHZyabsuxXPwT3qB7WaYyOiH/view?fbclid=IwAR2zyFBg20pLcs23MohmnSm9oVon-1uBzf4yoQPDggiI6IY8tiVLaCf4cTM 

  4. Praca plastyczna z wykorzystaniem popcornu