Temat 6 Dbamy o naszą planetę część II

Temat 6 Dbamy o naszą planetę część II

  1. Zabawy ruchowe: na początek trochę gimnastyki                                 https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
  2. Zabawy poranne:                                                                                                                             Kamyczek” – tradycyjna zabawa w kole. Siedzą dzieci na dywanie i śpiewają rymowankę:                                                                                                                                                                                     ,,Leży kamyk na środku podwórka,A w kamieniu dziurka,

    A w tej dziurce co?”

    Dziecko wydaje odgłos jakiegoś zwierzątka, a rodzic próbuje odgadnąć, co to za zwierzę.

    Rakieta– dzieci naśladują strat rakiety. Dzieci stoją na dywanie, wolno klaszczą i tupią jednocześnie pochylając się raz w lewo, raz w prawo. Potem klaszczą i tupią coraz szybciej, obracają się. Szybko uderzają w dłońmi w kolana. Prawą dłonią zataczają kółka przed nosem i wydają dźwięk pracujących silników rakiety. Podskakują, unoszą ręce z okrzykiem: HURRA!

  3. Filmiki wprowadzające do dzisiejszego tematu :                                                       https://www.youtube.com/watch?v=uEXhXr_fsrc&feature=youtu.be&fbclid=IwAR10v-KyAiHgRyiZvDoE_jMtdsvma6n72VmG0yy6GHFye5-jGbS-So4cYY4                                              Świnka Peppa dla najmłodszych https://www.youtube.com/watch?v=WXSYr0U43rs                                           
  4. ,, Akcja – segregacja– R. prowadzi z dziećmi rozmowę na temat tego, w jaki sposób segregujemy śmieci w domu. Można przygotować kolorowe napisy na te kosze lub pojemniki:niebieski z napisem PAPIER, zielony z napisem SZKŁO, żółty z napisem METAL I PLASTIK, brązowy z napisem KOMPOST, a potem je przyczepić lub przykleić. Proponujemy umówić się z dziećmi by zostały domowymi MISTRZAMI SEGREGACJI i samodzielnie odkładały śmieci do koszy. Sprawi im to na pewno dużo radości. R. Wyjaśnia dziecku dlaczego segregujemy śmieci? – co to jest recykling?(dzięki segregacji odpadów na wysypiska trafia mniej śmieci. Te, które można poddać recyklingowi, zostają ponownie przetworzone (np. szkło trafia do hut, a papier – do produkcji, między innymi papieru toaletowego)
  5. Opowieść ruchowa ,, W lesie ” Małgorzaty Markowskiej. 

Dzieci wykonują to, o czym opowiada rodzic.

Wyruszamy na wycieczkę do lasu (dzieci maszerują w dowolnych kierunkach). Idziemy po ścieżce. Ścieżka robi się coraz węższa. Las staje się gęsty – trzeba się schylać, przechodzić pod gałęziami, rozchylać zarośla (wymyślają różne sposoby przedzierania się przez las). Co jakiś czas odpoczywamy. Zatrzymujemy się, nasłuchujemy odgłosów lasu: śpiewu ptaków (wykonują skłony głowy w tył, na boki, skręty), stukania dzięcioła (w przysiadzie, uderzają palcami o ziemię). Idziemy dalej. Widzimy w oddali sarny na polanie (czworakują w różnych kierunkach). Wchodzimy na polanę pełną kwiatów. Biegamy radośnie, podskakujemy. Zmęczeni zabawą, kładziemy się na trawie. Zasypiamy. Las szumi: szu, szu, szu…

  1. Przykładowe karty pracy

    segregujemy-smieci-pd-210-1075

        htpss://rodziceilskieinspiracje.pl/szlaczki-do-druku/

  1. Praca plastyczna – Eko ludek