Temat 9 W krainie muzyki część I

Temat 9 W krainie muzyki część I

  1. ,,Dyktando rytmiczne” – ZIELONY, CZERWONY, ŻÓŁTY.Przebieg: Rodzic ustala z dziećmi sposób zabawy, układa podany rytm na dywanie dzieci odtwarzają go ruchem.

    ZIELONY – uderzanie dłońmi o kolana

    CZERWONY – podskok

    ŻÓTŁY – tupanie w miejscu.

  2. Muzykalna buzia” – zabawa logopedyczna.Zabawę poprzedź rozmową na temat tego, jakie dźwięki można wydawać buzią, nic przy tym nie mówiąc.;

    -parskanie wargami – motocykl (albo auto),

    -kląskanie językiem – konik,

    -całuski,

    -„strzelanie” wargami,

    -otwieranie butelki,

    -naciskanie palcami nadętych policzków – pękające baloniki.

  3. ,,Czasem słońce czasem deszcz” – opowiadanie Pani Muzyki(K. Szczerbakowska – Biniszewska według Programu Kraina Muzyki)

    Dawno, dawno temu w Krainie Muzyki żyli szczęśliwi mieszkańcy. Codziennie świeciło słońce, wszędzie rosły nutki. A każdy mieszkaniec krainy grał na instrumencie, śpiewał i tańczył. Nawet psy zamiast szczekać gwizdały. Wszystkim żyło się miło, więc w Krainie Muzyki brzmiały same wesołe melodie. Do czasu! Pewnego dnia do wesołej Krainy przybyła smutna wróżka Kropelka. Pozazdrościła mieszkańcom szczęścia i wesołości, zrzuciła na cała krainę deszcz. Padał wiele dni i nocy, przez co nutki nie rosły już tak szybko, a mieszkańcy byli bardzo smutni. Zaczęli też grać smutne melodie. Na szczęście o smutnym losie muzyków usłyszała dobra wróżka- Pani Muzyka. Swoimi wesołymi czarami złagodziła smutne zaklęcie wróżki Kropelki. Od tej pory w Krainie Muzyki czasem świeci słońce, a czasem pada deszcz.

    Proszę rodziców o zadanie dzieciom pytania ;

    jak nazywa się miejsce, o którym czytałam?

    dlaczego jej mieszkańcy na początku byli bardzo szczęśliwi?

    kto odwiedził Krainę Muzyki?

    jak dziś jest w Krainie Muzyki?

  4. Gatunki muzyczne” –zapoznanie dzieci ze współczesnymi gatunkami, słuchanie i podawanie nazw różnych gatunków muzycznych; muzyka klasyczna, rapu, disco, rocka, jazzu itp..
  5. Wizyta w szkole muzycznej – Poznajemy instrument

https://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w

  1. Projekt: „W KRAINIE MUZYKI” To ćwiczenie da Tobie i Twojemu dziecku okazję do rysowania i stania się muzykami, nawet bez instrumentów! Nie musisz być sławnym artystą, aby dobrze bawić się w udawanie muzyków grających na różnych instrumentach. Ale kto wie – może odkryjesz przyszłą gwiazdę!

    Potrzebne Ci będą:
    – średniej wielkości miska do odrysowania
    – niebieska tektura (blok techniczny)
    – żółta tektura (blok techniczny)
    – nożyczki
    – patyczki do lodów
    – klej albo taśma klejąca

Krok 1: Z pomocą miseczki narysuj 7 kółek na niebieskim brystolu i 7 kółek na żółtym brystolu. Wytnij je.

Krok 2: Na każdym z żółtych kółek narysuj muzyczny instrument. Mogą to być pianino, trąbka, puzon, flet, gitara, bębenek lub dowolne instrumenty, jakie masz ochotę narysować.

Krok 3: Przymocuj (klejem lub taśmą) patyczki po lodach do grzbietów żółtych kółek, a potem przymocuj (klejem lub taśmą) niebieskie kółka na wierzchu żółtych, tak żeby przykryły obrazki jak klapki.

Krok 4: Umieść patyczki z obrazkami do dołu na stole. Wybierz patyczek, podnieś niebieską klapkę, spójrz na rysunek, nie pokazując innym. Udawaj, że grasz na tym instrumencie. Inni gracze muszą spróbować zgadnąć, na czym grasz! Kiedy zgadną, następna osoba wybiera inny patyczek i odgrywa koncert, a pozostali patrzą i próbują zgadnąć, jaki to instrument.