Temat 9 W krainie muzyki część II

TEMAT: W krainie muzyki II

1. „Perkusja” – zabawy rytmiczne przy muzyce.

Dzieci siadają w siadzie skrzyżnym (plecy proste, ręce na kolanach). Przy muzyce szybkiej i bardzo rytmicznej wystukują rytmy:

  • klaszcząc w ręce,

  • uderzając rytmicznie w kolana,

  • uderzając rytmicznie dłońmi o podłogę.

Wykonują po dwa razy te same czynności, następnie można spróbować cztery razy itd.

 

2. Zabawy z gazetą

Do muzyki współczesnej dzieci wykonują polecenia rodzica.

– spacerują z gazetami, wachlując się- wieje lekki wiatr

– zwijają gazety i uderzają się po całym ciele- wieje mocny wiatr

– rozkładają gazety na podłodze uderzają palcami – pada deszcz

– rozrywają gazet – jest burza

– zbierają kawałki robią z nich kule – przyroda się uspokaja

3. Opowiadanie „Koncert” Agnieszki Frączek

W środę z samego rana do przedszkola przyjechali muzycy. I przywieźli ze sobą przeróżne instrumenty – jedne wielkie, inne malutkie, a wszystkie błyszczące i rozśpiewane. Dzieci przyglądały się im z ogromnym zainteresowaniem. Pan dyrygent, do którego wszyscy zwracali się „maestro”, opowiadał po kolei o każdym z instrumentów, a muzycy wydobywali z nich czarodziejskie dźwięki. Mnóstwo przy tym było niespodzianek! Najpierw się okazało, że ta trąba, pozwijana jak ślimak w muszelce, to wcale nie trąba, ale waltornia, a ta druga, długa jak wąż, to… to puzon! –– Niemożliwe – nie chciał wierzyć Staś. – Jak to puzon? Przecież puzon powinien być długi i pyzaty, a ten jest długi i chudy!

Po trąbach nie–trąbach przyszła kolei na klarnet, skrzypce (które wcale nie skrzypią). A wreszcie na basetlę, która w ogóle nie jest podobna do basseta. I bałałajkę, która niestety nie ma nic wspólnego z bajką…

Ale nie szkodzi – to spotkanie i tak było ciekawsze od najciekawszej bajki. A po południu dzieci postanowiły dać własny koncert.

Po wysłuchaniu opowiadania dziecko odpowiada na pytania:

– Czy był to taki koncert, jak na ilustracji?(opiekun prezentuje ilustrację z KP4.16b)

– Czym się różnią te dwa koncerty?

– Jak nazywała się osoba, która dowodziła całym koncertem?

– Jakie instrumenty były wymienione w opowiadaniu?

– Do czego chłopiec porównywał waltornię?

– Jaki instrument przypominał mu węża?

– Czy tobie jakieś instrumenty coś przypominają?

 

4. „Echo na instrumentach”

Przygotujmy sobie wcześniej instrument dowolny jaki mamy w domu, lub naczynie kuchenne które wydają ciekawe dźwięki. Następnie ukryjmy to wszystko w kartonie lub worku. Wówczas zapraszamy dziecko do pokoju i zaczyna się zabawa.

Dzieci siadają tyłem do rodzica, rodzic stuka prosty rytm, a dziecko stara się odgadnąć na czym mama gra i odtworzyć rytm.



5. Karty pracy

http://p.calameoassets.com/180416115222-e17f8bcd3a651a26d04d63770ade6317/p77.jpg?fbclid=IwAR1SRo29bT-iZ1zbzi0XtdhinJLgvc_WljXKrQt-lXQZs8JyJO-uzbFoHYc

http://p.calameoassets.com/180416115222-e17f8bcd3a651a26d04d63770ade6317/p79.jpg?fbclid=IwAR11vExuQgNgT1z87VRc60vkcKqz0gYeA4cPS_T0OAkR-RRP2gSG4azWzs0

http://p.calameoassets.com/180416115222-e17f8bcd3a651a26d04d63770ade6317/p78.jpg?fbclid=IwAR0alkis0Vxu2t2JBn4nbcFfG9oIn1IdsFCEsD4mm_vXOW1TX4UADm3CtaE

http://www.supercoloring.com/coloring-pages/activities/music-musical-instruments?fbclid=IwAR3wXSFYDcEGA_Yk1X1doxfzMav9hur1GZmnBYFCCyaOs6ocd3-4gIPrY1c

 

6. Język angielski

I Am The Music Man | Children’s Nursery Rhyme With Lyrics | English Nursery Rhymes

https://www.youtube.com/watch?v=at4CYbW9OgE

music- / mjusik/- muzyka

can- /ken/- potrafić

play-/ plej/- grać

piano- / pjano/- pianino

trombone- / tromboun/- puzon

bigbass drum- / bigbejs dram/ – będen basowy

triangle- / trajangyl/- trójkąt