Temat 9 W krainie muzyki część III

Temat 9 W krainie muzyki część III

  1. Wartości rytmiczne w podskokach

    https://www.youtube.com/watch?v=ZNYBvHTGP1U

  2. ,,Nasza orkiestra”– zabawy muzyczne z wykorzystaniem dowolnych przedmiotów. Dziecko wspólnie z opiekunem/rodzeństwem wybiera przedmiot w domu i próbują na nim zagrać. Opiekun nie wskazuje, kiedy mają zacząć i skończyć, pozwala im na pełną improwizację. Gdy skończy się koncert, opiekun zadaje pytania:

    Jak wam się podobała wasza muzyka?

    Czy słyszeliście swoją muzykę nawzajem?

    Co można zrobić, żeby koncert naszej orkiestry był lepszy?

    Kto może pomóc orkiestrze? Po co są dyrygent i zasady?

  3. Posłuchaj tych instrumentów, czy już wiesz co to?

    https://www.youtube.com/watch?v=5lrMLE0KFtQ

    https://www.youtube.com/watch?v=Z3vCFpsz37E

    https://www.youtube.com/watch?v=kl9lXIhjlr8

    https://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w&t=40s

  4. ,,Perkusyjny berek” – Józef Soliński

    Emilek wraz z Agatką
    bawili się kołatką .
    A inne instrumenty
    toczyły spór zawzięty:
    bawić się w chowanego
    czy w berka kucanego?
    Na koniec ustaliły,
    że w berka grać jest milej,
    i na berka wybrały
    trójkąt – cały ze stali.
    Grupka artystów żwawych
    ruszyła do zabawy.
    Berek bębenek łapie,
    tamburyn ledwie sapie;
    Pogoni nie wytrzymał
    i taki był półfinał.
    Złapane marakasy
    dźwięczały na dwa głosy
    i w dzwonki uderzyły
    z rozmachem, z całej siły!
    Zabrzmiały teraz dzwonki
    prześlicznie, jak skowronki,
    Drewienka wtórowały;
    tak powstał chórek cały.
    A jeśli ktoś nie wierzy,
    niech zapyta talerzy
    i dzieci od kołatki
    Emila i Agatki.

    Pytania do wiersza:

  • Jak miały na imię dzieci?
  • Jakim instrumentem bawiły się dzieci?
  • Nad czym zastanawiały się pozostałe instrumenty?
  • Jaki instrument wybrały na berka?

  1. Piosenka „Jestem muzykantem”

    https://www.youtube.com/watch?v=3UYIl4iwnO4

  2. Pląsy muzyczne” – zabawa relaksacyjna (masażyk).
    Dziecko i rodzic siedzą jedno za drugim, wykonują masaż pleców osoby siedzącej przed sobą zgodnie ze słowami i ruchami:
    Idą słonie, (na plecach kładziemy całe dłonie)
    potem konie, (na plecach kładziemy piąstki)
    panieneczki na szpileczkach. (palce wskazujące z gryzącymi pieseczkami – szczypanie)
    Świeci słonko, (zataczamy dłońmi kółka)
    płynie rzeczka, (rysujemy linię)
    pada deszczyk. (uderzamy w plecy wszystkimi palcami)
    Czujesz dreszczyk? (łaskotanie)
  1. Bajka Peppa ,,Instrumenty muzyczne”

    https://www.youtube.com/watch?v=m4f4S0vPU8w

  2. Ciekawe propozycje instrumentów muzycznych do wykonania samodzielnie w domu:

    https://supersimple.com/article/musical-instruments/

    http://figlujemy.blogspot.com/2015/10/10-instrumentow-domowej-roboty.html

    http://www.pewnamama.pl/2017/09/kreatywny-kwadrans-instrumenty-muzyczne.html