Temat 9 W krainie muzyki część V
-
Powitanka:
„Już zaczynamy,
wszyscy się witamy.
Każda buzia uśmiechnięta,
nikt już się nie dąsa.
hop i hop i hop i hop tutaj fanie cały rok
nawet kiedy pada deszcz i gdy bardzo zimno jest.
hop i hop i hop i hop tutaj fanie cały rok
nawet kiedy pada deszcz i gdy bardzo zimno jest”. -
Zabawa „Wskaż taki kolor”.
Dzieci rytmicznie poruszają się do piosenki, a rodzice zatrzymują piosenkę. Na przerwie w muzyce rodzic mówi kolor jaki ma wskazać dziecko.
- Joga z dzieckiem- ćwicz z dzieckiem jogę! To wspaniały sposób na wyciszenie i chwilę relaksu zarówno dla dziecka, jak i dla rodzica?
- Rozwiązywanie zagadek słownych o instrumentach.Okrągły i brzuchaty, wśród zabawek czasem leży
Zależy mu na tym, aby go uderzyć.
Gdy stuknę go czasem-zagra pod palcami
Głośno mi dziękuje, gdy stukam palcami. (bębenek)
Mały i cienki, cieniutkim głosem
Zagra piosenki pod twoim nosem. (flet)
Zrobione są z drewna, cztery struny mają.
Gdy pociągniesz po nich smyczkiem
To pięknie zagrają. (skrzypce)
Duża albo mała, jak u słonia zwie się.
Gdy zaczynasz w nią dmuchać
Melodia się niesie. (trąbka)
-
Posłuchaj wierszyka : „Przedszkolna orkiestra” A. Frączek
By zagrać z prawdziwą orkiestrą,
Nie trzeba być żadnym „ maestro”,
Wystarczy fantazji ćwierć deka.
Słuchacze już biegną z daleka!
Bo Antek w parapet uderza
i rocka grać na nim zamierza,
Jaś stuka zawzięcie w żeberka,
aż grzejnik wywija oberka,
Staś biurko przerobił na bęben
i bębni weń, nucąc kolędę,
a Krzysiek na nerwach gra tryle.
Przedszkolna orkiestra.
I tyle.
Rodzic zadaje pytanie:
Na czym grały dzieci w swojej orkiestrze?
Jaką muzykę grały?
Czy taka muzyka może się podobać?
-
,,Malowanie muzyki” – przygotujcie kartkę formatu A4, farby, pędzel i kubek na wodę. Podczas słuchania utworu zastanówcie się, jaki kolor kojarzy Wam się z tą muzyką. Proszę „namalujcie muzykę” ( to co wyobrażacie sobie podczas słuchania piosenki).
https://youtu.be/go_imOL6wgw