Temat 9 W krainie muzyki część V

Temat 9 W krainie muzyki część V

  1. Powitanka:

    Już zaczynamy,
    wszyscy się witamy.
    Każda buzia uśmiechnięta,
    nikt już się nie dąsa.
    hop i hop i hop i hop tutaj fanie cały rok
    nawet kiedy pada deszcz i gdy bardzo zimno jest.
    hop i hop i hop i hop tutaj fanie cały rok
    nawet kiedy pada deszcz i gdy bardzo zimno jest”.

  2. Zabawa „Wskaż taki kolor”.

    Dzieci rytmicznie poruszają się do piosenki, a rodzice zatrzymują piosenkę. Na przerwie w muzyce rodzic mówi kolor jaki ma wskazać dziecko.

    https://www.youtube.com/watch?v=owzja2wW8Nk

  3. Joga z dzieckiem- ćwicz z dzieckiem jogę! To wspaniały sposób na wyciszenie i chwilę relaksu zarówno dla dziecka, jak i dla rodzica?

    https://www.youtube.com/watch?v=CQ39IYCETJ4

  1. Rozwiązywanie zagadek słownych o instrumentach.

    Okrągły i brzuchaty, wśród zabawek czasem leży

    Zależy mu na tym, aby go uderzyć.

    Gdy stuknę go czasem-zagra pod palcami

    Głośno mi dziękuje, gdy stukam palcami. (bębenek)

    Mały i cienki, cieniutkim głosem

    Zagra piosenki pod twoim nosem. (flet)

    Zrobione są z drewna, cztery struny mają.

    Gdy pociągniesz po nich smyczkiem

    To pięknie zagrają. (skrzypce)

    Duża albo mała, jak u słonia zwie się.

    Gdy zaczynasz w nią dmuchać

    Melodia się niesie. (trąbka)

  2. Posłuchaj wierszyka : „Przedszkolna orkiestra” A. Frączek

    By zagrać z prawdziwą orkiestrą,

    Nie trzeba być żadnym „ maestro”,

    Wystarczy fantazji ćwierć deka.

    Słuchacze już biegną z daleka!

    Bo Antek w parapet uderza

    i rocka grać na nim zamierza,

    Jaś stuka zawzięcie w żeberka,

    aż grzejnik wywija oberka,

    Staś biurko przerobił na bęben

    i bębni weń, nucąc kolędę,

    a Krzysiek na nerwach gra tryle.

    Przedszkolna orkiestra.

    I tyle.

    Rodzic zadaje pytanie:

    Na czym grały dzieci w swojej orkiestrze?

    Jaką muzykę grały?

    Czy taka muzyka może się podobać?

  3. ,,Malowanie muzyki” przygotujcie kartkę formatu A4, farby, pędzel i kubek na wodę. Podczas słuchania utworu zastanówcie się, jaki kolor kojarzy Wam się z tą muzyką. Proszę „namalujcie muzykę” ( to co wyobrażacie sobie podczas słuchania piosenki).
    https://youtu.be/go_imOL6wgw